PROPUSTNO ČREVESJE IN RAZSTRUPLJANJE

Propustno črevesje je predvsem  zaradi neustreznega “zahodnjaškega” načina prehranjevanja najverjetnejši razlog za napihovanje, kronično utrujenost, bolečine v sklepih in težave s prebavo. Stanje naše kože je slabše, pojavljajo se migrene in glavoboli, sami smo brez energije. 

Vsaj trije pogoji so za hormonsko ravnovesje – zdrava kondicija prebavil, uravnan krvni sladkor in zdrava jetra in osnova vseh osnov je vsekakor črevesje. Saj veste, zdravje se prične v črevesju, je že pred mnogimi leti dejal Hipokrat in to vsekakor drži kot pribito.

Povezava med hormoni in prebavili je  neverjetna in slaba kondicija prebavil vsekakor močno vpliva na podhranjenost z vitalnimi vitamini in minerali (ni pravilne absorbcije), neravnovesje dobrih in slabih bakterij v črevesju vpliva na slabšo presnovo estrogena (estrogenska dominanca), kortizol je povišan, receptorji za hormone pa kronično vneti.

Nikar ne zanemarimo teh  simptomov, na katere nas opozarja naše telo.  To so namreč glavni  simptomi, ki kažejo, da z našim črevesjem ni vse tako, kot bi moralo biti. Naše črevesje je najverjetneje propustno!

Več kot 70% našega imunskega sistema se nahaja v prebavilih, zato je zdravo, nepropustno črevo prvi pogoj za zdravje. In ne samo to, v črevesju se tvori 95% serotonina, bolj poznanega kot “hormon sreče” in zdravo črevesje je osnova za njegovo proizvodnjo.

Ponavadi se v pomladnem času   najbolj pripravljamo na razstrupljanja,  saj nas z vseh strani opozarjajo, da se je pričelo obdobje jeter.

Praški, napitki, tabletke in čaji nas vabijo in obljubljajo,  da bomo v nekaj pičlih  dnevih  izgubili  kar nekaj kilogramov in počistili zamaščena jetra.  Vendar s propustnim črevesjem zdravo in pravilno razstrupljanje ni mogoče, pravzaprav je lahko celo škodljivo. In če vemo, da so naši hormoni in prebavila v tesni povezavi, potem je previdnost še toliko bolj pomembna.

Veliko je faktorjev, ki vodijo do poškodbe oziroma propustnosti črevesja –  kronični stres, neustrezna prehrana, morebitno uživanje zdravil ali antibiotikov, ki rušijo črevesno floro, preveč toksinov v okolju (tudi v medsebojnih odnosih)  in še mnogi drugi.

Če simptome, kot so napihovanje, utrujenost, bolečine v sklepih, glavoboli, migrene,  pa težave s kožo in prebavo, nabiranje kilogramov zanemarimo, lahko le ti vodijo do resnih bolezenskih stanj. In ker sta naše črevesje in možgani povezani, so depresija, anksioznost, tudi bipolarna motnja  in druga stanja zelo verjetna posledica poškodbe črevesja, prav tako pa se  nesanirana poškodba črevesja   lahko v skrajni obliki pokaže kot alergija  na določeno  hrano, vpliva na naš celoten imunski sistem ter vodi do avtoimunih bolezni.

Velikokrat me stranka obišče s povsem drugačnimi nameni (hormonske težave, hujšanje, težave v menopavzi…) in šele po pogovoru  ugotoviva, da je njena primarna težava prav propustno črevesje, ki ga je potrebno z ustreznim pristopom urediti. Prav tako ni nobena redkost, ko stranke tožijo, da se kljub razstrupljanju počutijo še slabše, kot so se pred tem.  Tudi to je posledica propustnega črevesja, saj se strupi niso pravilno izločili, temveč so se vrnili v krvni obtok.

Propustno črevo in razstrupljanje

Stena črevesja je  kot gaza z drobcenimi prehodi in zdrava črevesna sluznica bo lahko sama poskrbela za selekcijo – dobro prebavljeno hrano (beljakovine, razgrajene maščobe in škrob) bo spustila v krvni obtok, toksinov in mikrobov pa skozi precizno sito ne bo spustila in  ti se bodo po normalni, naravni poti izločili iz telesa.

Drugače pa je s poškodovano črevesno sluznico – je kot gazica z večjimi luknjicami, ki omogoča večje prehode med prebavili in krvnim obtokom. Ne samo večji koščki neprebavljene hrane, ki posledično povzročajo refluks, temveč tudi strupi in mikrobi ne bodo imeli ovir, da bi prešli v krvni obtok.

Sluznica kot zelo pomembna zaščita,  je poškodovana in v kri prepušča delce, ki tja nikoli ne bi smeli priti. Pojavijo se vnetja, kot reakcija našega imunskega sistema in če vnetno stanje in simptome, povezane  z njim  zanemarimo, se lahko ti  razvijejo v resnejša zdravstvena stanja, kot so:

  • infekcijske driske
  • Cronova bolezen
  • alergije in intoleranca na hrano (še posebej kazein in gluten)
  • kronična vnetja (tudi artritis)
  • avtoimune bolezni
  • kronična utrujenost
  • pogosti prehladi, gripe, infekcije dihal
  • neredne menstruacije, PMS,
  • simptomi predmenopavze in menopavze so izrazitejši
  • razrast kandide 
  • prevelika teža, diabetes
  • slabokrvnost – posledica pomanjkanja železa, pomanjkanje omega 3 maščobnih kislin ter drugih vitaminov in mineralov (še večja v času pred menopavzo)
  • akne, ekcemi, rosacea in mnoga druga.

Pri razstrupljanju, ko iz celic izločamo toksine pri propustnem črevesju obstaja možnost, da se namesto izločitve iz telesa, povrnejo nazaj v kri. Še zlasti, če se razstrupljanja lotimo na nepravi način, ko z praški ali čaji in sokovi čistimo celice, pozabimo pa na drugi, najpomembnejši del in ustrezno prehrano, da toksine tudi pravilno izločimo iz telesa, za to pa so še kako pomembne vlaknine, beljakovine in maščobe.

PRVI KORAK – prilagoditi in izboljšati prehranske navade ter odstraniti glavne sprožilce in povzročitelje poškodb črevesja (najbolj poznani so stres, gluten in kazein ter strupi iz okolja) ter jih nadomestiti s hranili, ki bodo poskrbela za pravilen “izvoz” toksinov iz telesa.

Tako imenovana IZLOČITVENA DIETA je zelo učinkovit način ugotavljanja “trigerjev” pri vsakem posamezniku in v praksi pokaže najboljše rezultate.  Gre za čisto preprost način izločanja običajnih povzročiteljev težav (razhudniki, kot je na primer paradižnik ali pri nekaterih oreški ali semenke) in po nekaj časa ponovno vračanje teh živil na krožnik. Le tako se ugotovi, kaj je tisto, kar povzroča nevšečnosti.

Različni smo si in ni nujno, da neko živilo neugodno vpliva na vse enako in škoda bi bilo, da bi sicer tudi super živila črtali z jedilnika le zato, ker spadajo med možne povzročitelje. Ugotoviti je potrebno, kaj nam OSEBNO ne ustreza.

Morda vas zanima več?

V sklopu Ekskluzivnega Kluba Mena Na pavzi  se naučite prvih korakov, vključno z 7 tedenskim prehranski načrtom (na približno 120 straneh popolnoma vodenih jedilnikov in priprave) ter še mnogo mnogo več v celomesečnem skupnem popotovanju  Zasij od znotraj navzven – poskrbi za osnovo zdravja

in nadaljevati s pravilnimi tehnikami razstrupljanja in čiščenje telesa ter s tem poskrbeti za še en pomemben korak do zdravja, hormonskega ravnovesja in manj kilogramov  Dajmo Kile na Pavzo

 

Zatorej previdno! Vsakega drastičnega razstrupljanja se lotimo z veliko mero volje, motivacije,  na zdrav način  in  predvsem – z zdravim črevesjem. Le tako se bodo toksini iz telesa izločali pravilno in  na način, kot je za to poskrbela mati narava. Če je naše črevesje že v osnovi prizadeto in propustno, se bodo namreč  toksini skozi poškodovano črevesje ponovno vrnili v krvni obtok.

Ekskluzivni Klub Mena na Pavzi

Je klub, kjer hormonom posvečamo posebno pozornost…kjer so leta le številka! Je Klub, kjer stopimo skupaj, si pomagamo, podpiramo in svetujemo in prav nobena tema ni tabu. Ni in ne sme biti!

Vljudno vabljena!

 

Ko pomislimo na ta rumen sadež in si v usta prikličemo njegov kisel okus, najprej pomislimo na obilico C vitamina, ki ga vsebuje.

Vendar ne,   limona ali pomaranča nista najvišje na lestvici sadja in zelenjave po vsebnosti vitamina C. Kar nekaj jih je pred njima, ki vsebujejo veliko več  tega kralja med vitamini, kot vitamin C radi poimenujemo.

Povsem na vrhu je  acerola, divja češnja iz Južne Amerike  s kar 1700 g C vitamina v 100 g tega sadeža,  a je zaradi svoje visoke cene precej nedosegljiva.

Imamo pa čudovito rastlinico, ki raste tako rekoč na dosegu roke in katere drobni popki so neverjeten vir vitamina C, kar 1.025 mg ga je v 100 g, kar   je v primerjavi s pomarančo ali limono, ki ga vsebujeta okoli 50 mg,  precejšnja razlika.

 

In kako je z drugim sadjem in zelenjavo?

Veliko C vitamina vsebuje  črni ribez (177 mg), sledijo pa še :

  • Peteršilj z 166 mg, ki poleg vitamina C vsebuje še vitamine A,B in E, minerale ter razkuževalni klorofil,

  • Ohrovt z 114 mg je bogat še z  vitaminom A in K ter  minerali,

  • Paprika s približno 139 mg, še zlasti rdeča vsebuje skoraj 3 krat več C vitamina kot pomaranča ter je hkrati odličen vir vitamina A,

  • Mango vsebuje 122 mg vitamina C, ob tem pa še vitamin A, betakaroten in je dober čistilec krvi,

  • Čili kot zelenjava in ne mešanica začimb, nam bo s  ½ skodelice te pekoče začimbnice ponudil skoraj 108 mg vitamina C, poleg tega bo kapsaicin v čiliju poskrbel za celo vrsto zdravilnih učinkov – med drugim bo  ublažil  bolečine v mišicah in sklepih, poskrbel za srce in ožilje, pospešil hujšanje,

  • Papaja vsebuje 88 mg C vitamina na sadež, ob tem je bogata z železom, kalijem in kalcijem. Z uživanjem tega sadeža bomo  poskrbeli za zdrave kosti in boljšo prebavo,

  • Cvetača v 100 g vsebuje 73 mg C vitamina, ob tem pa je bogata z vlakninami, folno kislino in kalijem. Zdravilno deluje na sluznico debelega črevesa, njen učinek je čistilni za kri in odvajalni.

  • Kivi ali kitajska kosmulja, kot ta zeleni sadež tudi imenujemo, vsebuje 71 mg C vitamina ter je hkrati bogat s bakrom in kalijem.

Najdemo ga tudi v zelenolistni zelenjavi (špinača),  paradižniku, krompirju, jagodah, zelju, česnu, korenju.

Pazljivost pri rokovanju in skladiščenju vsekakor ne bo odveč – vitamin C je namreč izredno občutljiv na zrak, toploto, svetlobo, vodo, zato je najbolje, da hrano pripravljamo tik pred zaužitjem, je ne pregrevamo, pečemo in kuhamo na visokih temperaturah, saj v tem primeru izgubi precej tega dragocenega vitamina.

In še kot zanimivost – nekje sem prebrala, da naj bi večina živali sintetizirala lasten vitamin C, človek, opice in morski prašički pa te sposobnosti nimamo.

Pa sem doživela in preživela tudi ta ognjeni krst in predvsem – zeeelo uživala!   Veliko je bilo povedanega, še več je ostalo neizrečenega. A kaj, ko urica tako hitro mine. In potem ti gre skoz možgane…pa to bi še morala, pa zakaj nisem tega, tisto bi morala bolje razložiti in še mnogo tega.  Na drugi strani pa novinarka ( Jasmina Bauman), kljub pozni nočni uri suverena, umirjena, zbrana, osredotočena.  Vau, si rečem, kapo dol pred novinarji in voditelji.  Vse skupaj izgleda in se sliši  tako na izi, a ko si sam v teh čevljih, vidiš, da je daleč od tega.

In ko govorim o tem, kaj bi morala in kaj nisem… se ob tem spomnim na stavek, ki ga velikokrat slišim od kakšne svoje stranke…saj vse piše, veliko je povedanega, vse sem že poskušala, a neuspešno, kaj delam narobe? Pravzaprav velikokrat prav nič, le zmeda je velika in pravilne kombinacije in pristop vedno nista pravilna in ko rezultatov ni ali pa jih ni takoj, obupamo.

Dejstvo je, da je resnično veliko informacij, beremo lahko o vsem, receptov in navodil je poln internet…To bi morali, na tak način naj bi, vse se da, če se hoče…Je že res, vendar nismo vsi tako samodisciplinirani, ne znajdemo se vsi enako v poplavi informacij, tisto, kar piše, še ni nujno, da je primerno tudi za nas osebno…Morda se tudi zaradi tega odločimo za najhitrejšo in najlažjo pot, ker nekaj zase pač moramo narediti, še zlasti, ko se poletje  bliža s svetlobno hitrostjo.

Vendar  nikar ne hitimo, ni bistvo  v manekenski postavi in brezhibnem izgledu in če že jo bomo dosegli v kratkem času, se nam bodo kilogrami vrnili kot bumerang. Do željene postave (in za zdravje) je vredno hiteti počasi! Poslušajmo svoje telo, ne črtajmo s seznama prav vsega in ne stradajmo, le na tak način je uspeh zagotovljen na dolgi rok, za vselej!

In kaj sem želela povedati? Prav to, da je vse v preprostosti in nekompliciranju…poglejmo, kar nam nudi narava, izogibajmo se izdelkom z meterskimi deklaracijami, o škodljivosti vsega belega in sladkih ter slanih pasteh pa tudi po večini vse vemo.
Včasih me katera dama  začudeno  pogleda, ker pričakuje doktorsko dizertacijo v povezavi z njeno  težavo, a nič od tega ni potrebno, le pravilne usmeritve pisane njej na kožo, motivacija in konstantna podpora v času svetovanja in kar mi je še posebej pri srcu, v večini primerov ostaneva v kontaktu za kakršno koli vprašanje, zadrego tudi potem, ko “uradno” zaključiva s svetovanjem in programom. Pa če to ni nekaj najlepšega!!!!

 

Nočni pogovor pa  na povezavi:

http://4d.rtvslo.si/arhiv/nocni-obisk/174464576

 

Nekaj dejstev o osteoporozi

Je stanje  zmanjševanja gostote kosti, kar povzroča njihovo krhkost, šibkost, kosti so lažje lomljive . Do 30. leta starosti se ob ustrezni prehrani, zadostnem vnosu vitamina D in kalcija gostota kosti povečuje, kar se pa pričenja spreminjati po 30. letu starosti. To se zgodi še zlasti takrat, če telo ni sposobno absorbirati vseh hranil, ki jih vnašamo in ki jih telo potrebuje za zdravje kosti in ker je glavni ženski hormon estrogen, ki pomaga pri vgradnji kalcija v kosti, se osteoporoza najpogosteje pojavi v postmenopavznem obdobju.

Dejavniki za povečanje nevarnosti osteoporoze

Lahko, da je osteoporoza že v družini in jo podedujemo, je pa še veliko drugih razlogov, kot so :

  • Kajenje
  • Pretirano uživanje alkohola in kofeina
  • Zgodnji vstop v menopavzo
  • Nobena nosečnost
  • Premalo s kalcijem bogate hrane
  • Premalo telesne aktivnosti
  • Preveč delujoča ščitnica
  • Preveč uživanja gaziranih, s fosforjem bogatih pijač,…

Posebej je potrebno omeniti, da ima velik vpliv na naše kosti pravilna prehrana. Zakisanost oziroma acidoza je namreč prav tako /ali pa najbolj/ odgovorna za prehajanje toksinov v krvni obtok, kar  v telesu povzroča številna obolenja, med drugim tudi osteoporozo.

Pomembni vitamini  za izboljšanje kostne mase

  • Vitamin C – je topen v vodi, najdemo ga v : čili, ohrovt, blitva, sladka zelena in rdeča paprika, zelje, guava, agrumi, cvetača, dinja, špinača, avokado, jagodičevje, zelena in listnata zelenjava, poprova meta, šipek, rman, trpotec, preslica
  • Vitamin D ali sončni vitamin – edini vitamin, ki ga telo z izpostavljenostjo soncu ali UV žarkom (15-20 minut 3 krat na teden je zadostna količina) proizvaja samo. Sicer ga dobimo v telo z ribjim oljem, lososom, sardinami, mlečnimi izdelki, tudi tuno
  • Vitamin E – je topen v maščobah, v telo ga bomo vnesli z žitnimi kalčki, rastlinskimi olji, oreški, brstičnim ohrovtom, listnato zelenjavo, špinačo, jajci, polnovrednimi žiti, kopriva, laneno seme, listje malin, regrat, šipek
  • Vitamin K – je topen v maščobah, stimulira gradnjo kosti, zato uživajmo temno listno zelenjavo, alfa alfa, jajčni rumenjah, haloge, ribje olje
  • Vitamin B12 – je topen v vodi, v telo ga bomo vnesli z mesom, jetri, jajci, ribami, školjami, ledvicami, skušami, slaniki, uživanjem mlečnih izdelkov

Ženske v menopavzi bi morale še posebej paziti na zadosten vnos vitamina B6 (piridoksin), ki skupaj s folno kislino in vitaminom B12 vpliva na to, da se  metionin pretvori  v cistein. Cistein je namreč aminokislina, pomembna za vezivno tkivo.  Brez vitaminov B6, B12 in folne kisline se tvori homocistein, ki pa zavira zdravo spajanje čvrstega kolagena, kar med drugim povzroča hitrejše staranje,  kosti pa postanejo krhke. Ker je pomemben pri presnovi aminokislin, uravnava tudi delovanje hormonov.  Vitamin B6 bomo zaužili z lososom, govejimi jetri, pšeničnimi kalčki, orehi, piščančjim in puranjim mesom ali z gosjo. Nekaj ga je v bananah, avokadu, polnovrednih žitih, korenju, jajcih, špinači, brokoliju, zelju.

Nikakor ne gre pozabiti na mineral kalcij,  ki  med drugim zagotavlja zdrave kosti in zobe ter zmanjšuje tveganja zlomov. Ne samo v mlečnih izdelkih, najdemo ga tudi v sardinah, lososu, brokoliju, zelju, stebelni zelenjavi, sončničnih semenih, arašidih, fižolu, sojinem zrnju in tofuju (pazljivo pri izbiri – ne GSO),  zato raje posegajmo po teh hranilih.

Manjko vitaminov s prehrano nadomeščamo s prehranskimi dodatki po navodilih zdravnika.

Vsekakor je  pri gradnji kostne mase telesna vadba izrednega pomena, v tem primeru takšna,  pri kateri prenašamo lastno težo, kot so na primer hoja, igranje tenisa, hoja po stopnicah, tek in podobno.

In seveda pomembno – prehrana naj bo pestra, barvna, pravilo 5 na dan (sadja in zelenjave) je še kako pomembno. Le na tak način bomo telesu zagotovili dovolj mineralov in vitaminov za njegovo delovanje.