Kakšno vodo piti in zakaj?

Zadnje čase odkrivamo toplo vodo! Dobesedno! Veliko se namreč piše o pitju vroče ali tople vode in dobrodejnih učinkih le te na naše zdravje in splošno počutje. Če ayurveda priporoča pitje vroče vode, je   na drugi strani  Kneipp bolj pristaš hladne, čeprav dopušča, da vsak naredi, kot njemu najbolj ugaja. In točno to počnem tudi sama – pijem po občutku, vendar nikoli zares zelo hladne, sploh pa je mlačna ali topla na tešče bolj priporočljiva.  Prav tako je temperatura vode odvisna od letnega časa, količina popite vode pa tudi od telesne aktivnosti.  V nadaljevanju bi želela našteti nekaj dejstev o vodi in o pitju vode. Vem, velikokrat povedano in napisano…a zanimivo,  očitno še vedno premalo.

Še vedno namreč,  kljub nenehnim priporočilom zdravnikov in drugih strokovnjakov s področja zdrave prehrane,   da je potrebno piti vodo, veliko ljudi enostavno premalo pije. To me skrbi!!  Kot me skrbi,  da starši otrokom še zmeraj kupujejo vodo z okusom ali gazirane pijače, ki pravzaprav povzročajo pravo odvisnost od teh pijač, da ne govorim o debelosti,  ob tem pa pozabljajo na vse pozitivne učinke zares čiste, zlahka dostopne vode, ki je povrhu še zastonj. Pa tak privilegij imamo, da imamo  tako čisto vodo in se tega ne zavedamo, žal! Kot tudi  pozabljamo, da je voda naše najpomembnejše hranilo.

Brez hrane bi lahko v povprečju zdržali kar dva meseca, brez vode le nekaj dni in že to bi nam moralo dati vedeti, kako pomembna je pravilna hidracija telesa. Če smo zadostno hidrirani, se tudi dobro počutimo, izgled in tonus kože sta boljša, strupi se veliko lažje izločajo iz telesa, hranila lažje potujejo do vitalnih organov. Prav tako preprečuje nastanek ledvičnih kamnov,  s pravilno hidracijo bomo v veliko  boljši  fizični  in psihični kondiciji.  Pitje čiste vode ne bo nikoli povzročilo zgage, pomagalo pa bo  pri zaprtosti, boljši prebavi in presnovi, saj je  topilo vseh produktov naše prebave.

In seveda, ne redi! Pravzaprav bomo s pitjem vode vsaj pol ure pred obrokom hujšali.

Veliko  je pozitivnih učinkov pitja zares čiste vode. In naj se vrnem na začetek – torej kakšno vodo piti? Toplo? Mrzlo? Vročo?

Predlagam, da sami pri sebi  ugotovimo, kakšna nam najbolj prija, da je  le pijemo v zadostnih količinah in skoz ves dan. Vendar prav zares mrzla ni priporočljiva, saj slabo vpliva na  prebavo. Zato priporočam, da se izognemo pitju kakršne koli tekočine neposredno pred, med in neposredno po obroku, sploh pa naj ta ne bo hladna. Naj želodčni sokovi opravijo svoje. Če že ne moremo brez, pa po požirkih pijemo topel zeleni čaj.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja