Žal je pač tako, da z leti izgubljamo tudi to dragoceno beljakovino, ki dela našo kožo razkošnejšo in lepo oblazinjeno, našemu telesu pa omogoča, da sploh lahko stojimo pokonci.  Že sam proces staranja povzroča, da naš lastni kolagen  izgubljamo približno 1% letno, kajenje ta odstotek močno poveča,  posledica pa  je neelastična, zgubana in slabo napeta koža.

Da bi ta proces vsaj malo omilili, je nujno spremeniti življenjski slog – v prvi vrsti bi se morali odpovedati kajenju, zmanjšati vnos alkohola in kofeina in seveda spremeniti prehrano. Zelo pomemben faktor je zadostna hidracija in pazljivost pri izpostavljanju soncu.  Vse to namreč še dodatno povzroči izgubljanje kolagena.

In kaj sploh je kolagen? Je beljakovina – beljakovinsko vezivo, prisotno tako znotraj kot zunaj naših celic. sestavljena pretežno iz aminokislin glicina, prolina in cisteina, ki vsebuje žveplo.  In tudi ob »gradnji« kolagena je nujno sodelovanje vitamina C in pa cinka, ki krepijo tista vlakna elastina, ki so še prožna.

Encimi, ki cepijo beljakovine, ponoči delajo na polno ter obnavljajo vezivno tkivo in če ob tem upoštevamo dovolj kvalitetnega spanca, bomo pozitivne rezultate na prsih, vratu, obrazu, dekolteju zjutraj še kako opazili.

Zato je  priporočljivo, da zvečer pojemo beljakovinski obrok s krhljem ali dvema limone, če nikakor ne moremo zagristi v ta kisli sadež, si preprosto iztisnemo sok in ga popijemo. Ne samo, da nam bo koža hvaležna, skupaj z vitaminom C bo kolagen poskrbel, da se odpadne snovi ne bodo nalagale na notranjost žil.

Ker je tudi  ananas in bromelain v njem odličen pri tvorbi vezivnega tkiva, je še kako dobrodošel  na našem krožniku, vendar ga  zaradi velike vsebnosti sladkorja priporočam med obema obrokoma v dopoldanskem času.

In kje ga še, poleg prehranskih dodatkov, lahko najdemo? Poznate tlačenko? Morda ne najlepša jed na pogled (predsodki?), vendar bogat vir kolagena. Pa seveda v svinjskih parkljih, uhljih, repu,…

Ko sem bila na Japonskem,  sem  drobno rezane svinjske uhlje v sezamovem olju  jedla pri zajtrku, saj je to hranilo povsem normalen obrok ali  dodatek k obroku. Odlična jed! Prav tako jih narezane in zapakirane v vrečicah lahko dobite na trgovskih policah.

Veliko še nisem povedala, a v tem prispevku le še namig, več o kolagenu pa v kakšnem drugem članku (o njegovi vlogi v sklepih, nohtih, zobeh,…).

Ker je želatina bogata z kolagenom, pripravite skutni namaz (liptauer), kot ga ponavadi pripravite, dodajte zelenjavo (čebula, paprika, olive,…) ter ga prelijte z želatino, ki ste jo pred tem pripravili v nekaj vroče vode (paziti, da je temperatura do 70%, sicer se protein uniči). V hladilniku pustite stati nekaj ur (najmanj dve) in kolagenski obrok je pripravljen (odlična ideja prof. dr. Štruklja).

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja