Obrazne mišice in zakaj jih trenirati

Treniramo noge, dvigujemo ritke, se mučimo s trebušnjaki….na mišice obraza pa preprosto pozabljamo. Pa tako kot vsaka mišica na našem telesu, tudi te vplivajo na našo celotno obliko. Ne moremo vplivati na obliko nosu (no, če odmislimo plastičnega kirurga), lahko pa s pravilnim treniranjem obraznih mišic vplivamo na to, da bodo naše oči manj udrte in  lica lepše oblikovana.

Ko sem jih imela dvajset, ne bi nikoli pomislila, da se pravzaprav proces povešanja obraznih mišic čisto neopazno začne že v teh letih, no, po štiridesetem pa stvari niso več tako neopazne.
Če še niste opazile, predlagam en mali test…na tla položite ogledalo, nagnite se nadenj in…Hja, to so tiste mlahave kožne gube, ki ne bi bile tako očitne, če bi bile obrazne mišice močnejše.

Mrščimo se, pačimo, smejemo, tudi povsem  spontano, glede na trenutek in situacijo. Katere mišice delajo, se sploh ne zavedamo, a  dejstvo je, da so obrazne mišice ene najbolj zaposlenih na telesu. Morda res ne nosijo teže, kot naše noge, a z leti vendarle tudi tukaj  vidimo posledice.

Če bi želeli narediti primerjavo, je ta najboljša, ko primerjamo mišice naših rok, ko smo bili stari 25 in pa zdaj, ko smo starejši. Kljub temu, da so roke iz dneva v dan zaposlene, saj dvigujemo, brišemo, mahamo, umivamo, hočeš nočeš le te  niso več enake. Si torej predstavljate, kaj se dogaja z mišicami obraza?

S staranjem prav tako upadajo tudi  hormoni, katerih naloga je med drugim tudi ta, da našo kožo delajo čvrsto in gladko. Če bomo vadbe obraznih mišic izvajali redno, bomo upočasnili viden proces staranja, saj bomo povečali dovod kisika v celice elastičnega tkiva kolagena in elastina.

In še nekaj je, zaradi česar je naš obraz s časom videti gubast in izsušen – izguba maščobe. Le ta se kaže predvsem okoli oči in na mestih, kjer so gube in gubice najbolj vidne.  Zato je poleg ustrezne prehrane, uživanja zdravih maščob  in primerne hidracije seveda, tudi masaža obraza in treniranje obraznih mišic korak do upočasnitve teh procesov. Hrana naj bo bogata z vitaminom C, ki poleg vseh drugih funkcij, ki jih ima, krepi vezivno tkivo in spaja beljakovine in druge snovi v čvrsti kolagen ter je pomoč pri glajenju gubic na koži.

K sreči nikoli ni prepozno!  Tudi,  če jih ne štejemo  več dvajset, lahko z rednim vsaj nekaj minutnim treningom obraznih mišic še vedno veliko naredimo za mladostnejši in predvsem prijaznejši izgled. Tudi (ali pa predvsem, ker so bolj vidne) obrazne mišice nas definirajo!


 
Za pokušino še vaja za pomladitev (povzeto po knjigi Deset minut za pomladitev obraza)
Z rednim izvajanjem nam bo ta vaja pomagala pri brisanju vodoravnih črt na čelu, ki so posledica vsakodnevnega mrščenja:

  • Dlani položimo na čelo eno na drugo, prsti so usmerjeni navznoter in pritisnemo (pri tem posebna previdnost ni potrebna, saj je ta mišica čvrsto pripeta na dve kosti) in pri tem mišico potegnemo proti lasišču. Držimo 5 sekund in sprostimo. Ponovimo 4x.
  • Zapremo oči in 5-10 sekund škilimo. Počivamo in vajo ponovimo 3 do 4x.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja