Osem kozarcev vode na dan – mit ali resnica?

 

Niti eno, niti drugo pravzaprav.

Sodeč po zadnjih raziskavah avstralskih znanstvenikov z Inštituta za biomedicinska odkritja na Univerzi Monach, naj ne bi slepo sledili zapovedi osmih kozarcev vode na dan. Glede na izsledke svojih raziskav so namreč prepričani, da je v prvi vrsti predvsem nujno slediti sebi in svojim potrebam. Prisluhniti,  kar nam govori telo! Vsako posploševanje o količinah popite vode je po njihovem mnenju odveč.

Vsak človek je individuum zase in pravilo osmih kozarcev nikakor ni verodostojno za vse. Res je že, da taka količina popite vode ne bo zdravstveno ogrozila nikogar, so pa ljudje, ki zaradi okolja, v katerem živijo ali večjih fizičnih naporov, potrebujejo več te življenjsko pomembne tekočine.

Ob prebiranju Kneippove »vodne kure« in njegovega pogleda na kulturo pitja, moram povečini prikimati. Še zlasti v delu, ko pravi, kako smešni smo pravzaprav ljudje, ko ves dan ne popijemo nič, potem pa naenkrat liter vode, brez da bi se zavedali, kako si s tem škodujemo. Prevelika količina naenkrat bo namreč stekla skozi nas, se takoj izločila. Če bi jo pili počasi in po požirkih, bi prišla točno tja, kamor mora in opravila svojo funkcijo, ki jo mora.

Pretiravanje s količinami popite vode lahko privede do hiponatriemije. Gre za motnjo elektrolitov, za katero je značilna znižana koncentracija natrija v krvni plazmi in v telesu.

Avstralski znanstveniki so testirali 20 ljudi, ki so morali popiti precej tekočine takoj po vadbi, ko so bili dejansko žejni in pa skoz dan, ko takšne žeje niso čutili. Vsi so bili enotnega mnenja, da je bilo najhuje piti velike količine vode, ko žeje niso čutili.

Kar  me ponovno spomni na Kneippa in njegovo razmišljanje o pitju. Kot primer nam daje žival v naravi, ki je, ko je lačna in pije, ko je žejna. Brez računice, brez zapovedi! Ni pisanih pravil, le naravna potreba organizma po določenem hranilu.

Poznam ljudi, ki vode skorajda ne pijejo  in take, ki s pitjem  pretiravajo.  Kje so prave mere? Kolikšna je torej »pravilna« količina, da bomo zadostili vsem kriterijem – pisanim in nepisanim? Sama sem mnenja, da resnično prvenstveno v poslušanju samih sebe! Pravilno razmerje z čisto vodo, ki najbolj odžeja in nesladkanim zeliščnim čajem je prav tako dobrodošlo.

A pod črto- dejstvo je, da naš organizem dnevno izloči 2,5 do 2,9 l vode. V naših celicah je je 2/3 in v tkivnih tekočinah 1/3. Skrbi za transport hranil, kisika, produktov presnove ter uravnava telesno temperaturo. Zato je pravilna in zadostna  hidracija še kako pomembna. Še zlasti pri starejših ljudeh je dehidracija najpogostejši problem. S pitjem zadostne količine vode bomo zmanjšali tveganje rakastih obolenj dojk, debelega črevesja in danke ter sečil, naša ščitnica bo pravilno delovala, bolezni srca pa bomo zmanjšali za polovico.

Na drugi strani pa prekomerna hidracija povzroča zmanjšanje koncentracije natrija v krvi in telesu, zaradi preveč zaužite tekočine le ta zaostaja v telesu, kar povzroča otekla stopala, gležnje in roke, otečeni smo lahko v obraz in okoli oči.

Priporočeno je pitje vode na tešče, v zmernih količinah in po požirkih skozi ves dan. Po barvi urina bomo videli, kdaj smo dejansko dehidrirani. S pravilno hidracijo bomo bolj zbrani, odporni proti boleznim, lažje se bomo spopadali s vsakodnevnimi stresnimi situacijami. Poleg tega bomo imeli več energije, večje psiho-fizične sposobnosti, naš izgled pa bo bolj svež.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja